כעת זה רשמי, מנועי החיפוש משמשים מעל 61% מהרוכשים ברשת לביצוע מחקר מקדים לפעולת הרכישה. למעשה, כ-94% עושים שימוש ברשת האינטרנט לביצוע מחקר, איסוף מידע והשוואת מחירים כדי לסייע להם לקבל החלטה טובה יותר אודות המוצר שהם עומדים לרכוש וחנות המקוונת בה יבצעו את הרכישה. גם ההסתמכות על שיווק חברתי, המלצות וחוות דעת של מכרים וחברים תופסת מקום מכריע ומגיעה עד כדי כ-64% מסך מקורות המידע לפני רכישה ברשת.
אז גם אם לא ידענו קודם וגם אם חשבנו שאולי המספרים לא ברורים ואף נמוכים וכי קהילת מקדמי האתרים ומנהלי הפרסום ברשת מגזימים מתוך מגמה ל משוך אליהם לקוחות. הרי שכעת מחקר חדש המתפרסם באתר Marketing Charts קובע כי, "... גולשים המבצעים רכישה מקוונת מסתמכים על מנועי חיפוש ..." (MarketingCharts.com, Online Shoppers Rely on Search Engines).
עם זאת, המחקר גם מצביע על ההבחנה חשובה בדבר השפעתו של סוג המוצג על היקף ויסודיות החיפוש. את הרשימה מובילים רוכשי הציוד האלקטרוני ובסוף הדירוג רוכשי הביגוד.
עובדה חשובה נוספת היא מקורות המידע הנפוצים. כאן מסתבר כי גולשים רבים (כמעט 60%) מסתמכים על המידע הנמצא באתרי המחסר האלקטרוני עצמם, בעוד כ-45% מסתמכים על מידע שאיתרו במנועי החיפוש השונים. נתון מעניין וחשוב עבור מי שמפעילים בלוגים ופעילויות ברשתות חברתיות היא העבודה כי כ-29% פונים לאתרי ביקורת ועוד כ-21% מסתמכים על ביקורת של לקוחות עבר ורק כ-14% על המלצות וביקורת של חברים ומכרים.
עם זאת, החשיבות ההולכת וגוברת של שיווק החברתי מתבהרת כאשר נחבר את הגורמים השונים השייכים למשפחה זו וביחד צוברים כ-64% מסך מקורות המידע של רוכשי מוצרים ברשת לפני ביצוע הרכישה.