רשתות חברתיות, הוכחו כמחולל בזבוז זמן העבודה הגדול ביותר וזאת לפני המשחקים המקוונים, הדואר האלקטרוני, פורטלי חדשות ועוד. כתוצאה מכך, סובלים העסקים מאובדן שעות עבודה והקטנת תפוקת העובדים.

מחקר חדש, שפורסם באאתר 24/7 וול סטריט ומתייחס לאוכלוסייה האמריקאית בלבד (אם כי, הניסיון מראה שמגמות בשוק האמריקאי מחלחלות מהר לשאר העולם) מצביע על כך "... שהרשתות החברתיות הפכו להיות הגורם העיקרי לבזבוז זמן באינטרנט בקרב העובדים ... [אשר] מבלים בממוצע 1.24 שעות מתוך שבוע העבודה ברשתות חברתיות" (אתר דה-מרקר, 3.10.10).רשתות חברתיות

רשימת יישומי הרשת כוללת -

  1. רשתות חברתיות
  2. משחקים מקוונים
  3. דואר אלקטרוני
  4. פורטלי חדשות ואחרים
  5. כלי מסרים מיידים
  6. משחק הרשת, פנטסי-פוטבול
  7. אתרי פורנוגראפיה
  8. אתרי וידאו וסרטים
  9. חיפוש
  10. קניות

הסה"כ המצטבר של אובדן שעות עבודה יכול לעבור את 10 השעות השבועיות בקלות ולכן לגרום נזק כבד לארגון. אז בעצם ניתן לעשות? הנה מספר רעיונות ליישום בעסק שלכם, למניעת הנזק האפשרי -

  1. גיבוש תקנון אתי לשימוש באתרי רשתות חברתיות בשעות העבודה (מומלץ לשתף את העובדים).
  2. הענקת כלים, תכנים, מידע, קופונים וכו' שהעובדים יכולים להפיץ עבורכם ובכך למנף את כלי השיווק החברתי שהם מפעילים בזמן שהותם ברשתות החברתיות.
  3. חסימת יישומי רשת מסויימים לשימוש ברשת העסק הפנימית.

כאמור, הפתרון השלישי והאחרון פחות מומלץ ובהתאם לכך שיכול ליצור התנגדות ולפגוע בתמריצי העבודה של העובדים בעסק. דווקא גישה השיתוף ובסופו של דבר מינוף נוכחות העובדים ברשתות חברתיות יכולה להתגלות כפוריה ביותר.

חשבו על תמריצים שיכולים להתלוות לשיווק החברתי ברשת כבונוסים וכו' על השגים בולטים של העובדים.

לסיכום, רשתות חברתיות יכולות לגרום לתפוקת העובדים בעסק שלכם נזק גדול ומשמעותי. אולם, ניצול נכון של המדיה ושיתופם של העובדים בתהליך גיבוש תקנון אתי לשימוש בהן יכול להוות עבור העסק שלכם מנוף שיווקי ועסקי ראוי ביותר.