יישום חדש לטלפונים סלולאריים, מאפשר זיהוי תמונה כקישור אקטיבי לאתר אינטרנט. המשתמש, יתבקש לצלם את העצם (שלט פרסום, שלט חנות, בניין, רכב או כול עצם אחר) והיישום ידע לקשר בין העצם לבין קישור אינטרנטי שיוביל לאתר קיים ברשת.

כך, יתאפשר לכול אדם לייצר הקשר מיידי בין הסביבה שלו ומקורות מידע, שירותים מקוונים ואף ספקי שירותים פיזיים בזמן אמת. דמיינו כי באמצעות המכשיר הנייד שלכם, צילמתם אתר טבע מסויים ובלחיצת כפתור תועברו לאתר רשת המציג לכם מידע היסטורי ואחר על האתר. ההשלכות של הצלחת יישום כזה חוצות את גבולות איתור המידע וגולשות לעולמות היישום הביטחוניים, הבריאות ועוד.

הפיתוח, הוא יוזמה של חברת  Xsights (חברת בת של רפאל הישראלית) המתבסס על טכנולוגיית הזיהוי של הפצצות החכמות בהן ידועה רפאל. באמצעות טכנולוגיה זו, מפענחת המערכת את העצם (גם אם הועבר באיכות נמוכה ומזווית לא נוחה) ומתרגם אותה לקישור לאתר אינטרנטי. החברה כבר החלה למכור זהויות עצמים כתמונות לחברות כמו הוצאת ספרים גרמנית ומגזין בריטי מפורסם.

עיקרון הפרסום הזה, מהווה פריצת דרך בעולם החיפוש וניתן אף להשוות אותו למודל הפרסום תלוי מילות המפתח של גוגל. להזכירכם, גוגל הצליחה לבסס מחזור של עשרות מילארדי דולרים המבוססים פרסום תלוי הקשר זה ובסיסה עצמה כמדית הפרסום המובילה ברשת בעולם.

מעניין יהיה לבחון, האם אופן פרסום זה יאפשר לעסקים קטנים ובינוניים לרכוש פרסום זול ומכוון אזור גיאוגראפי והקשר מפולח באופן דומה לזה שמאפשרות מערכות גוגל כיום. אם כן, ייתכן ומדובר על מהפכה של ממש בעולם החיפוש והפרסום.

לידיעה המלאה, בקרו באתר TheMarker.