עשרת הדברות לגבייה טלפונית (אולי קצת יותר) יסייעו לכם, כבעלי עסקים להגביר את היקף הגביה שלכם מול לקוחות בעייתים.

  1. יש לשאוף לקבל את מלוא החוב-זנבות של חובות ישנים, חובות נוכחיים וחובות עתידיים שטרם הגיע מועד פירעונם.
  2. יש לשאוף לקבל את מלוא החוב בפרק זמן קצר כמה שיותר – לשם מניעת גניבת אשראי נוספת.
  3. קיימת העדפה ברורה לקבלת שיקים עתידיים כמה שיותר מוקדם עם מועד ביצוע המכירה או קבלת הסחורה על ידי הלקוח.
  4. יש לבצע כמה שיותר שיחות טלפון בכמה שפחות זמן.
  5. ממליץ להתחיל את שיחות הגבייה בתנאי תשלום שהם נמוכים מתנאי האשראי עליהם סוכם עם הלקוח.
  6. ממליץ לתעד את שיחת הגבייה עם הלקוח החייב.
  7. יש לעקוב אחר ביצוע ההחלטות ואחרי השיחות של הגבייה.
  8. יש לגבות את החוב מכל מי שיכול לסייע לנו לקבל את הכסף.
  9. עקרון הקרציה טוען כי צריך להתקרצץ על החייב על מנת להשיג ממנו את החוב.
  10. יש לאפשר לאיש הגבייה לגבות דרך כרטיס אשראי,הוראות קבע,שיקים, העברות בנקאיות ועוד.
  11. עקרון האסרטיביות טוען כי יש להיות אסרטיבי למול החייב בעת שיחת הגבייה.
  12. הקשבה כדאית מאוד על מנת ללמוד על הצרכים שלו, הקשיים שיש לחייב ומתוך כך למנף את השיחה לכיוון של קבלת החוב.
  13. אסקלציה נדרשת בכל פעם בו הגורם איתו מדברים, נמוך בדרג הניהולי, מסרב לשתף איתנו פעולה ולשלם לנו את החוב.
  14. אין שום בעיה לצור קשר עם מנכ"ל חברה עסקית גדולה או ענקית שלא משלמת לך את הכסף בזמן – זה בסדר גמור!!!!!!
  15. ממליץ על משלוח מכתבים רשומים לחייב לשם תיעדוף החוב שלנו על פני חובות של אחרים.
  16. ממליץ להתקשר אל חייבים בעייתיים לפני מועד התשלום, בצורה גורפת, בלי שום נקיפות מצפון על הטרדה או הצפה בשיחות טלפון ובמכתבי גבייה או בפקסים.
  17. ממליץ – אם הגבייה הטלפונית נכשלת – לעבור לגבייה פרונטלית למול החייב בפגישות מתואמות או נחיתות אצלו בעסק או במשרד.