עשרת הדברות לגבייה טלפונית (אולי קצת יותר) יסייעו לכם, כבעלי עסקים להגביר את היקף הגביה שלכם מול לקוחות בעייתים.
- יש לשאוף לקבל את מלוא החוב-זנבות של חובות ישנים, חובות נוכחיים וחובות עתידיים שטרם הגיע מועד פירעונם.
- יש לשאוף לקבל את מלוא החוב בפרק זמן קצר כמה שיותר – לשם מניעת גניבת אשראי נוספת.
- קיימת העדפה ברורה לקבלת שיקים עתידיים כמה שיותר מוקדם עם מועד ביצוע המכירה או קבלת הסחורה על ידי הלקוח.
- יש לבצע כמה שיותר שיחות טלפון בכמה שפחות זמן.
- ממליץ להתחיל את שיחות הגבייה בתנאי תשלום שהם נמוכים מתנאי האשראי עליהם סוכם עם הלקוח.
- ממליץ לתעד את שיחת הגבייה עם הלקוח החייב.
- יש לעקוב אחר ביצוע ההחלטות ואחרי השיחות של הגבייה.
- יש לגבות את החוב מכל מי שיכול לסייע לנו לקבל את הכסף.
- עקרון הקרציה טוען כי צריך להתקרצץ על החייב על מנת להשיג ממנו את החוב.
- יש לאפשר לאיש הגבייה לגבות דרך כרטיס אשראי,הוראות קבע,שיקים, העברות בנקאיות ועוד.
- עקרון האסרטיביות טוען כי יש להיות אסרטיבי למול החייב בעת שיחת הגבייה.
- הקשבה כדאית מאוד על מנת ללמוד על הצרכים שלו, הקשיים שיש לחייב ומתוך כך למנף את השיחה לכיוון של קבלת החוב.
- אסקלציה נדרשת בכל פעם בו הגורם איתו מדברים, נמוך בדרג הניהולי, מסרב לשתף איתנו פעולה ולשלם לנו את החוב.
- אין שום בעיה לצור קשר עם מנכ"ל חברה עסקית גדולה או ענקית שלא משלמת לך את הכסף בזמן – זה בסדר גמור!!!!!!
- ממליץ על משלוח מכתבים רשומים לחייב לשם תיעדוף החוב שלנו על פני חובות של אחרים.
- ממליץ להתקשר אל חייבים בעייתיים לפני מועד התשלום, בצורה גורפת, בלי שום נקיפות מצפון על הטרדה או הצפה בשיחות טלפון ובמכתבי גבייה או בפקסים.
- ממליץ – אם הגבייה הטלפונית נכשלת – לעבור לגבייה פרונטלית למול החייב בפגישות מתואמות או נחיתות אצלו בעסק או במשרד.