מרכזת טלפון IP מבוסס ענן - הפתרון הנכון לעסק בתקופה של עבודה מהבית ובימים תקינים ועד כדי התקנה בגישת Plug&Play מהירה, זולה וקלה.
מרכזת טלפוניה IP מאפשרת לנהל שיחות טלפון מהמחשב הביתי, למערכת ה-IVR להמשיך לעבוד, למערכת הניתוב הפנימית של העסק לתפקד ובעיקר להציג כלפי חוץ ואל מול הלקוחות, הספקים והפונים מראית עין של תפקוד עסקי מלא.
מה היא מרכזיית IP?
באופייה, מרכזת IP היא בעצם תוכנת מחשב המנתבת שיחות טלפון באמצעות תקשורת דיגיטלית-ממוחשבת, ולא על גבי קווי הטלפון הרגילים מנחושות. כל שלוחה ממוספרת בפרוטוקול IP באופן וירטואלי ולא פיזי, ולכן מאפשרת גמישות גדולה מאוד בהקמה, בתפעול השוטף, בתמחור ובתחזוקה.
תשתית הטלפונייה למעשה הופכת מיותרת והתקשורת מתבססת על רשתות המחשוב הקיימות והיא מכונה VoIP (בלעז, Voice Over Internet Protocol) ומחליפה את פריסת קווי הנחושת ההיסטורית (תשתית PSTN ובלעז Public Switched Telephone Network) היקרה והמסורבלת.
המרכזייה כאמור היא בעצם תוכנת מחשב היושבת בשרת הענן של הספק ושלוחות הקצה יכולות גם הן להיות תוכנת מחשב (מכונות גם SoftPhone) המותקנות ישירות בתחנת העבודה והשיחה מתבצעת באמצעות מערכת ראש (HeadPhone) או באמצעות שלוחת טלפון פיזית המחוברת לרשת האינטרנט.
בנוסף, ומעצם טבעה של המערכת שהיא בעצם תוכנה היושבת על מחשב - אפשרויות השילוב במערכות תוכנה אחרות בארגון יכולה לשפר ולייעל תהליכים תפעולים רבים. למשל חיבור הדואר-האלקטרוני, מערכות EPR ו-CRM, ניתוב הודעות פקס למייל, מערכות מסרונים ועוד.
יתרונות מרכזיית IP
לפתרון הטלפונייה של מרכזת ה-IP מספר יתרונות בתקופה של שגרה בכלל ובתקופה של משבר ועבודה מרחוק (מהבית). בהן -
- שלוחה ביתית מלאה: ממשק טלפוניה מרוחק, עצמאי ומלא מבוסס תחנת מחשב וללא צורך במכשיר פיזי.
- גמישות מלאה במספר הקווים והשלוחות: הגדלה וצמצום מספר הקווים, ביטול והוספת שלוחות, תכונות חכמות בהגדרה קלה ומהירה ועוד.
- עלות נמוכות: חסכון בקווים, העדר צורך ברכש שלוחות פיזיות, התבססות על תקשורת מחשבים ולא קווים פיזיים וחיוב לפי "פעימה" ועוד באים לידי ביטוי בהוזלת עלויות משמעותית לטווח ארוך.
- אבטחת מידע: מערכות דיגיטליות מאובטחות ובפרט כאשר מאוחסנות בענן הספקים הגדולים ומורידים באופן משמעותי סכנת ציטוט וחדירה למערכת.
- תחזוקה ותפעול פשוטים: ממשק הענן הנגיש מכל דפדפן אינטרנט, מקל מאוד על מתן שירות ותחזוקה שוטפת.
- שילוב במערכות המידע בארגון: שילוב קל יחסית במערכות מידע אחרות בעסק ושיפור תהליכים ואוטומציה.
- גמישות תפעולית: אפשרות להפנות שלוחה לכל עובד\מיקום נדרש, כולל הפניית פקסים, ניתוב IVR, שיחה ממתינה, ממסר חירום וכו'.
ספקי מרכזיות IP
בישראל ספקי התקשורת הגדולים כולם, מאפשרים שירותי מרכזיות IP מבוססות ענן ובנוסף כמה ספקים קטנים ועצמאיים מציעים מערכות משלהם והיודעות להתחבר לשירותי הטלפונייה של הספקים הגדולים - לכל אחת מהמערכות יתרונות וחסרונות ובהתאם למוצר, לספק ולגודל העסק.
בין הספקים הגדולים - חברות כמו פרטנר, בזק, הוט, בזק בינ"ל וביו הקטנים יותר בינת, טריפל-סי ואחרות וכאשר אצל חלק מהן קיים יתרון מובנה בשירותי גיבוי וממסר סלולארי כחלק מהפתרון וכן שירותי הקמה ותחזוקה שוטפת כחבילה סגורה ונוחה. אחרים מאפשרים התקנה עצמאית וחיבור לספק שירות לפי בחירה.
בחירת ספק שירות מרכזת IP יכולה להיות קלה ומהירה מאוד והיישום תוך ימים בודדים. אך עבור עסקים מסויימים ובעלי דרישות ייחודיות - יש לבחון את החלופות ולעיתים הפתרון הזול והמהיר אינו זה ההולם את מידות העסק.
קראו עוד על עבודה מרחוק בעסק שלכם.