האם SEO עדין חשוב, או האם אופטימיזציית אתר לחיפוש גוגל (Search Engine Optimization) חלפה מן העולם?

האם לקדם אורגנית את האתר שלכם בתוצאות החיפוש של גוגל? או, רק להסתפק בפרסום ממומן (PPC של גוגל למשל, או מודעות פייסבוק) או אפילו להתמקד אך ורק בפעילות במדיה חברתית ובפרט עמודי פייסבוק עסקיים למותג?

תוכן שיווקיאלו שאלות המטרידות כל בעל עסק ובפרט בעלי עסקים קטנים ובינוניים - שהרי המשאבים מוגבלים, הן מהיבט התקציב אבל גם מבחינת יכולות ניהול, הפקת תוכן וכו'.

והתשובה, מנוסחת היטב בתרשים משמאל (הקרדיט, אולגה SEMRrush): "תוכן במדיה חברתית, טוב כאשר המותג מחפש את קהל היעד ואילו תוכן בחיפוש טבעי, טוב כאשר קהל היעד מחפש אותך"!

כעת, חשבו כבעלי עסק שהשקיעו, בנו וביסוס מותג שהפך מוכר ובן בית אצל קהל לקוחות רחב - למעשה, קהל שבוי: האם תעדיפו לאפשר ללקוחות חוזרים (וחדשים) לאתר אתכם כאשר הם זקוקים לכם (או לשירות שלכם), או להמשיך ולהשקיע משאבים תמידית ברדיפה אחר לקוחות חדשים והזנחת הישנים (והחוזרים - כי הייתם טובים להם)?

כלומר, אם כבר יצרתם מערכת אמון עם הלקוח - האם לא הכי חכם, נכון וכלכלי לאפשר לו ליצור עמכם קשר להזמנה חוזרת של מוצר או שירות? מראש חסכתם את כל הליך המכירה שהרי הוא "קהל שבוי" ... אבל, השאלה האם יצליח בכלל למצוא אתכם שוב. לא בטוח כאשר בחיפוש גוגל יופיעו מתחרים המספקים שירות דומה.

פעילות SEO משתלמת תמיד בטווח הארוך

פעילות SEO היא למעשה התאמת תשתית האינטרנט שלכם (אתר, דף נחיתה, עמוד פייסבוק או כל משאב רשת אחר) לאלוגריתם החיפוש והדירוג של גוגל ולמעשה אינה מתייחסת לפעילות הקידום הטבעי. אבל ובפועל, המונח המקצועי Search Enging Optimization הפך שם נרדף גם לאופטימיזציה של אתר האינטרנט וגם לתהליך הקידום האקטיבי המביא לתודעת גוגל את עצם קיומו של הנכס ומסייע לו בדירוגו האיכותי - אם ע"י קישורים נכנסים, הפצת תוכן איכותי ושיפור מתמיד של התאימות באתר עצמו (תוכן ואחר).

אבל, האם פעילות SEO כזו משתלמת בטווח הארוך?

כן.

כל שכן וגם אם החלטתם להשקיע במדיה חברתית, שזו אינה שגיאה בפני עצמה, תמיד זכרו כי בפועל אתרים ונכסים אינטרנטיים (שכן גם עמוד פייסבוק הוא נכס שאפשר לקדם) שקודמו למקומות גבוהים בתוצאות החיפוש האורגניות של גוגל, מבטיחים לכם כי הלקוחות תמיד ידעו למצוא אתכם והשירות שלכם תמיד יהיה נגיש לאיתור ע"י מחפשי המידע ברשת. זאת ובפרט לטווח ארוך ושהרי פרסום מתקיים כל זמן שאתם משלמים עליו ונוכחות בתוצאות הטבעיות וגם אם היא ברת-חלוף, תשרת אתכם לתקופה לא קצרה וכמעט תמיד תראה החזר חיובי על ההשקעה.

כפי שמסביר אסף טרפיקנט, "... SEO כבר היסטוריה ... או שבעצם, לא! הוא פה איתנו לעוד הרבה זמן" (לאסף טרפיקנט שהעלה אותה בפייסבוק). כי ובסופו של יום וכפי שהתרשים למטה מציג, הספדת התנועה מהחיפוש הטבעי ושהיא תוצאה של פעילות SEO מושקעת מתבססת על אי הבנת התנהגות משתמשי האינטרנט. שהרי נוכחות בתוצאות חיפוש טבעיות משתלמת תמיד בטווח הארוך.

SEO

השקעה בפעילות SEO תמיד משתלמת בטווח הארוך

אתגר הפצת התוכן

online-marketingכפי שמציג הסקר שפרסמה אולגה מאתר SEMRush, עדין האתגר הגדול ביותר והעומד בפני משווקי הרשת אינו תוכן אלא יצירת מעורבות של הגולש.

לכן, אם יש לכם הזדמנות ללכוד לקוח-חוזר ולהביא אותו לנכס האינטרנטי שלכם (אתר אינטרנט, עמוד פייסבוק וכו') - סביר כי היכולת להביא אותו לידי מעורבות תהיה גבוהה עשרות מונים מאשר גולש שהגיע לאותו הנכס דרך מודעה, פרסום או כל פעילות אחרת במדיה החברתית.

מכאן שבכימות ההחזר על ההשקעה (ROI), סביר כי תמיד פעילות SEO תהיה כלכלית יותר ובטווח הארוך ובהתבסס על העדר הצורך ליצר מעורבות של גולש שחיפש ומצא את נכס האינטרנט שלכם בגוגל ולעומת מי שהגיע דרך פרסום ודורש עדין לעבור דרך "משפך השכנוע והמכירה" ובהתאם לכך בהשקעת משאבים נוספים (עיצוב, תוכן וכו').

על פי נתוני הסקר, בקרב משווקי רשת עולה כי 65% מהם ראו ביצירת מעורבות אצל קהלי היעד כאתגר הגדול ביותר. ואילו רק 35% חשבו כי יצירת תוכן הוא האתגר הבעייתי (ביחד עם נתון לזהה לאתגר הפצתו).

למעשה וכאשר 35% מהמשווקים מסבירים כי הפצת התוכן היא האתגר העיקרי העומד בפניהם, עולה השאלה - למה לא לבחור באפיק הפצת התוכן הפשוט ביותר? שהרי, בחיפוש הטבעי בגוגל - קהל היעד מחפש אותך ולא ההפך. ולכן, אם תייצר תוכן איכותי ותייצר פעילות SEO יעילה תחסוך מעצמך את פעילות ההפצה ואת האתגרים שהיא מציבה בפני משווקי הרשת.

המסקנה, צריכה להיות חד-משמעית: גם אם הועם זוהרו של הSEO - הרי שהוא עדין רכיב קריטי ושלא ניתן לוותר עליו במסגרת פעילות המיתוג הכוללת שלכם באינטרנט.

עוד מידע

כדי ללמוד עוד על ההבדל בין תוכן שיווקי במדיה חברתית ובמנועי חיפוש, עקבו אחר הWEBINAR הזה https://twitter.com/LogocracyCopy/status/704908831176978432.

צריכים סיוע נוסף בניתוח נוכחות המותג שלכם ברשת והצורך בהתאמת SEO לנכסים שלכם? צרו קשר עם AhoyIT בדוא"ל info [AT] ahoyit.com.


AhoyITעקבו אחרי AhoyIT בגוגל+ או בטוויטר AhoyIT online marketing agency