הרשתות החברתיות ובפרט רשת פייסבוק (FACEBOOK) הפכו למרכז החיים של גולשים רבים ברשת ומעבר לכך למנוע משמעותי בפעילות העסקית של עסקים קטנים, בינוניים וגדולים. בכך, גם גברה החשיפה של הגולש למספר בלתי נשלט של גולשים אחרים ובפרט נתונים אישיים ועסקיים הנכללים בעמודים הנוכחות ברשתות החברתיות.
עם זאת, מרבית הגולשים אינם ערים לבעיות האבטחה האפשרויות בניהול עמודים ופרופילים אלו ולעיתים כוללים בהם נתונים שחשיפה שלהם יכולה לגרום להם נזק אישי או עסקי. חשוב להדגיש, אופן החשיפה עשוי להיות בלתי-נשלט ואוטומטי וזאת כתוצאה מהגדרות קיימות ולכן זליגת מידע רגיש יכולה להתקים לאורך זמן וללא שבעל החשבון יודע עליה כלל!
בסקירה קצרה ותמציתית, מעלה גל מור מאתר YNET שמונה נושאים מרכזיים הדורשים התייחסות מיידית בניהול פרופיל ברשת החברתית פייסבוק (FACEBOOK) -
- התאמה אישית מיידית של הפרופיל - יש לבטלה.
- ניהול שיתוף החברים - בצעו סקירה מיידית ומלאה של רמות השיתוף של כלל החברים.
- אפליקציות - בצעו סינון ואף מחיקה של כלל האפליקציות המוגדרות ופעילות אצלכם.
- תוצאות חיפוש פנימיות וחיצוניות - ודאוו מהי רמת החשיפה של תוצאות החיפוש לנתונים האישיים שלכם, בתוך ומחוץ לרשת החברתית.
- אלבומי תמונות - כאמור, ודאו מהי רמת החשיפה של התמונות שלכם.
- פרסום תכנים חיצוניים בעמוד האישי - בדקו וודאו כי לגורמים שאינכם מכירים ו\או סומכים עליהם אין אפשרות לפרסם תכנים בעמוד האישי שלכם.
- בקשות חברות - הגבילו את היכולת לבקש מכם חברות. כמובן שסעיף זה רלבנטי רק במידה ואין מדובר בעמוד עסקי שבו השאיפה היא לגייס כמה שיותר חברים \ לקוחות.
- התראות דוא"ל - הגבילו אותן ובפרט כאלו השייכות לאפליקציות חיצוניות.